toolaki

toolaki

toolaki

toolaki

دشمنان خزندگان

گه گاه اتفاق می افتد مارهای کوچک، لاک پشتان آبی و آلیگاتور (تمساح آمریکایی) ها که تازه از تخم بیرون آمده اند، شکار غوک های بزرگ امریکایی شوند.


لاک پشتان آبی گازگیر Snapping Turtles مارها را می خورند، چندین نوع مار نیز تخم های لاک پشت آبی را طعمه ی خود قرار می دهند و بعضی سوسمارها از سوسمارهای دیگر تغذیه می کنند.

  ادامه مطلب ...

خطرات نگهداری لاک پشت در خانه

انتخاب دوزیستان و خزندگان به‌عنوان حیوان خانگی برای کودکان، گزینه مناسبی نیست.


دارو غذا: پژوهشگران اپیدمیولوژی در مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای امریکا (CDC) هشدار دادند گرچه انتخاب حیوان خانگی و اهلی مناسب در مهدهای کودک و مراکز آموزشی و مراقبتی کودکان می‌تواند جذاب و آموزنده باشد، چنانچه این گزینش مناسب نباشد، ممکن است کودکان را بیمار کند.

  ادامه مطلب ...

خواص و فواید گوشت لاک پشت چیست

لاک پشت نرم کاسه گونه ای لاک پشت ها هستند که معمولا در نواحی جنگل های استوایی و کشور های جنوب شرقی آسیا همچون تایلند، ویتنام، کلمبیا و مالزی یافت میشوند. این لاک پشت های نرم کاسه (دارای لاک نرم) خواص بسیار زیادی دارند. گوشت لاک پشت طعمی شبیه به گوشت خرگوش و مرغ دارد. علاوه بر گوشت، روغن لاک پشت نیز از آنها تهیه می شوند که فواید بسیاری دارد . به دلیل فواید و کاربرد های درمانی بسیاری که این لاک پشت ها دارند بصورت مداوم توسط انسان ها شکار میشوند.  ادامه مطلب ...

خون لاک‌پشت برای درمان بیماریها

لاک پشت یکی از خزندگانی است که در پشت و زیر شکم خود دارای لاکی شاخی و محکم می باشد و چند نوع است . عده ای در دریاها وعده ای در رودخانه ها و عده ای نیز در خشکی به سر میبرند. دست هایشان چنگال و ناخن دارد ولی گروهی که در آبها به سر می برند دست و پاهایشان شبیه به پارو شده است . لاک پشت  ها که در خشکی زندگی می کنند اگر در آب بیفتند شنا ندانسته و خفه می شوند .  ادامه مطلب ...

لاک پشت ها

ویژگی های لاک پشت های دریایی

لاک پشت های دریایی گروهی از خزندگان اند که می توان آنها را در تمام اقیانوس های جهان به جز مناطق قطبی پیدا کرد. از 7 گونه شناخته شده لاک پشت های دریایی، 6 تای آنها در آستانه انقراض قرار دارند. عوامل اصلی کاهش تعداد لاک پشت های دریایی عبارتند از: شکار غیر قانونی، از دست رفتن مناطق برای ساخت آشیانه یا پیدا کردن غذا، دچار حادثه شدن، آلودگی اقیانوس ها و تغییرات آب و هوایی (گرم شدن کره زمین).

  ادامه مطلب ...