toolaki

toolaki

toolaki

toolaki

خواص و فواید گوشت لاک پشت چیست

لاک پشت نرم کاسه گونه ای لاک پشت ها هستند که معمولا در نواحی جنگل های استوایی و کشور های جنوب شرقی آسیا همچون تایلند، ویتنام، کلمبیا و مالزی یافت میشوند. این لاک پشت های نرم کاسه (دارای لاک نرم) خواص بسیار زیادی دارند. گوشت لاک پشت طعمی شبیه به گوشت خرگوش و مرغ دارد. علاوه بر گوشت، روغن لاک پشت نیز از آنها تهیه می شوند که فواید بسیاری دارد . به دلیل فواید و کاربرد های درمانی بسیاری که این لاک پشت ها دارند بصورت مداوم توسط انسان ها شکار میشوند.  

1. بزرگ کردن سینه و آلت تناسلی مردانه

کوچک بودن سینه ها در بسیاری از خانم ها عاملی برای کاهش اعتماد بنفس است. مصرف گوشت لاک پشت و یا مالیدن روغن لاک پشت بر روی سینه ها و آلت تناسلی مردانه میتواند باعث بزرگ شدن آن بشود. گوشت و روغن لاک پشت حاوی ویتامین د و منگنز است.


خواص لاک پشت و گوشت لاک پشت در مجله دلگرم


2. تقویت استخوان ها

گوشت لاک پشت حاوی کلسیم که یک ماده ضروری جهت رشد و نمو استخوان ها است میباشد. مصرف گوشت لاک پشت در کودکان در حال رشد و یا آن هایی که دارای استخوان های نرم هستند توصیه میشود. گوشت لاک پشت همچنین دارای مواد معدنی دیگر همچون روی میباشد که از مشکلاتی همچون کلسیفیکاسیون جلوگیری میکند.


3. بهبود متابولیسم بدن

علاوه بر منگنز، دیگر ماده معدنی که در گوشت لاک پشت وجود دارد بور میباشد. اگر این مواد معدنی به اندازه و به موقع به بدن برسد، آنزیم های بدن میتوانند بخوبی کار کنند و همین امر موجب بهبود متابولیسم میشود

خواص گوشت لاک پشت برای پوست


4. از بین بردن آکنه

از آنجایی که گوشت لاک پشت ویتامین آ و ویتامین سی بسیاری دارد میتواند در سالم نگه داشتن پوست نقش مهمی داشته باشد. روغن لاک پشت را نیز میتوانید بصورت موضعی به پوست خود بمالید و از خواص آن بهره مند شوید.


5. مبارزه با چین و چروک های پوست

چین و چروک های پوستی معمولا در خانم ها پس از سن 30 سالگی پدیدار میشود. چین و چروک زمانی که لایه "پوست حقیقی" (یکی از لایه های پوست) خشک میشود بوجود میاید. اگر میخواهید پوست خوبی داشته باشید، استفاده مداوم از روغن و یا گوشت لاک پشت راهکار خوبی است.


6. سفید کننده

انباشته شدن پوست های مرده از دلایل اصلی تیرگی پوست است. اشعه ماورا بنفش یکی از دلایل اصلی مردن سلول های سطحی پوست است. گوشت لاک پشت حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ، سی و ای میباشد که برای سلامت پوست اهمیت بسیاری دارند. روغن لاک پشت نیز همین خواص روشن کننده را برای پوست شما به ارمغان میاورد.


7. از بین بردن جوش های سر سیاه

مصرف گوشت لاک پشت و یا روغن آن علاوه بر اینکه پوست را روشن کردن و با از چین و چروک جلوگیری میکند، باعث از بین رفتن جوش های سر سیاه میشود. جوش های سر سیاه همان سلول های مرده پوست هستند که در منافذ پوست شما جمع شده اند.


8. بهبود سوختگی

زخم و سوختگی در صورتی که بدن ویتامین C کافی داشته باشد خیلی سریعتر بهبود پیدا میکند. روغن لاک پشت دارای مقدار زیادی ویتامین سی و دی میباشد و بطور سنتی در کشور های جنوب شرقی آسیا برای درمان سریعتر زخم ها استفاده شده است.


9. از بین بردن اگزما و خارش

دقیقا به همان دلیلی که روغن و گوشت لاک پشت میتواند خیلی سریع جای زخم و سوختگی را درمان کند، میتواند بیماری های پوستی همچون اگزما را درمان کند. اگر حداقل به مدت یک ماه روغن لاک پشت استفاده کنید تاثیرات آن را بر روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.


10. سلامت کبد، کلیه و طحال

گوشت لاک پشت بدلیل ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری که دارد میتواند بافت آسیب دیده اندام ها بدن را بازسازی کند. همین امر موجب حفظ سلامت اندام هایی مثل کبد، کلیه و طحال میشود. روغن لاک پشت میتواند مشکلات دیگری همچون التهابات ناشی از آرتروز، گره های لنفاوی و ورم غدد لنفاوی را بهبود دهد.


گوشت لاک پشت ، خواص گوشت لاک پشت ، فواید گوشت لاک پشت


حکم خوردن گوشت لاک پشت چیست؟ آیا حلال است یا حرام؟

خوردن گوشت لاک پشت حرام است. به لاک پشت در لغت عربی «سُّلَحْفَاةِ» گویند و در باب حرمت آن روایات فراوانی وارد شده است.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.


آیا گوشت لاک پشت فایده ای هم دارد؟

منبع: www.delgarm.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.